پارمزان بادمجان

چهارشنبه 3 دی 1399
10:50
رضا کاشکی

پارمزان بادمجان یک غذای ایتالیایی خوشمزه و لذیذ است که برای کسانی که از غذاهای بادمجانی لذت میبرند طعمی تازه و خاص است.بادمجان پارمزان یک نوع خوراک بادمجان است که با پنیر پارمزان و موزارلا و همچنین سس مخصوص درست می شود.پارمزان بادمجان مواد غذایی زیادی لازم ندارد و سریع هم درست میشود.پس به پیشنهاد ما عمل کنید و این غذای خوشمزه را به عنوان پیش غذا ویا غذای کامل در وعده غذاییتان میل کنید.

مواد لازم:

۷۵۰ گرم بادمجان، برش خورده طولی
۲ عدد تخم مرغ زده شده با ۲ ق غ آب
۱ فنجان آرد
۲ فنجان خرده نان
نمک و فلفل
روغن زیتون

آموزش طرز تهیه پارمزان بادمجان

سس پارمزان:

۲ فنجان گوجه له شده یا رنده شده
۲ حبه سیر، رنده شده
۲ ق غ ریحان تازه خرد شده
۱ سوم فنجان کره پرچرب
۱ چهارم فنجان پنیر پارمزان
نمک و فلفل
۱ ق غ روغن زیتون

طرز تهیه:
ابتدا فر را تا دمای ۲۰۰ درجه گرم کنید.
بادمجان ها را نمک و فلفل بزنید و در آرد بغلطانید، بتکانید و سپس با مخلوط تخم مرغ کاملا آغشته کنید و درآخر هم داخل خرده نان ها بلغطانید.
بادمجان های آماده شده را روی سینی فر که از قبل با کاغذ یا فویل پوشاندید قرار دهید و روی ان کمی روغن زیتون اسپری کنید.
سپس به مدت ۳۰ دقیقه بپزید تا طلایی شود.
طرز تهیه سس:
در یک قابلمه متوسط روغن زیتون را گرم کنید و سیر را سرخ کنید (۳۰ ثانیه)، گوجه و ریحان را اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه بپزد.
زیر ظرف را کم کنید و خامه را اضافه کنید و صبر کنید تا مخلوط شروع به حباب زدن کند. سپس زیر ظرف را خاموش کنید پنیر را اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید.

بادمجان جزو صیفی جاتی است که در تمام فصل سال یافت می شود. البته در تابستان ها طرفداران آن بیشتر می شود. چه بادمجان خام و چه بادمجان پخته فواید زیادی برای بدن دارد.از جمله پاک سازی و جوان سازی پوست صورت ،کاهش اشتها و پیشگیری از پرخوری،پیشگیری و درمان یبوست ،مدیریت دیابت و کاهش فشار خون بالا وووو میشود.

منبع: ashpazsho


[ بازدید : 168 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آشپزخونه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]