طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر جادویی

دوشنبه 6 مرداد 1399
13:59
رضا کاشکی

مواد لازم برای تهیه پیراشکی گوشت با خمیر جادویی:

مواد خمیر :
آرد 3 لیوان
خمیر مایه 3 قاشق چایخوری
تخم مرغ 1 عدد
شیر یا آب 1 لیوان
روغن 6 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
شکر 4 قاشق چایخوری

مواد گوشتی :
پیاز : 1 عدد
گوشت چرخ کرده : 500 گرم
فلفل دلمه ای خرد شده : 1 عدد
قارچ : 300 گرم
رب : به مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم

مراحل تهیه پیراشکی گوشت با خمیر جادویی

1- خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید
2- سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).

3- تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
4- پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.


5- داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیررا بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.
نکته : این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است ، بافت و ماندگاری خوبی دارد و میتوانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری اش کنید.
نکته : این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها ، پیراشکی ، کلوچه ، نان صبحانه ، نان شکم پر ، پیتزا و … است ، حتی میتوانید آن را در روغن سرخ کنید ، این خمیر جادویی خمیری همه کاره است.

طرز تهیه مواد گوشتی :
1- ابتدا پیاز خرد شده را در کمی روغن تفت میدهیم بعد گوشت چرخ‌کرده را افزوده و درب ظرف را گذاشته تا مقداری بپزد…فلفل دلمه را خرد کرده و می‌افزاییم…قارچ را جداگانه تفت میدهیم… نمک،فلفل،زردچوبه و ادویه دلخواه را به مواد گوشتی اضافه میکنیم…در آخر رب را می‌افزاییم و قارچ را هم افزوده و مخلوط میکنیم…
2- خمیر را روی سطح آرد پاشی شده باز میکنیم و هر مدل که دوست دارید میپیچید و روی خمیر را با زرده تخم‌مرغ، شیر و زعفران و کنجد رومال می‌کنیم…
3-خمیر را در فر 180 درجه به مدت 30 دقیقه قرار می‌دهیم،
4- بعد پنج دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی پیراشکی ما طلایی شود.

منبع: mazeh20.blog


[ بازدید : 122 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آشپزخونه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]