طرز تهیه ژله ویترینی

سه شنبه 19 آذر 1398
23:49
رضا کاشکی

ژله جزو دسر های پر طرفدار و راحتی است که با کمی دقت میتوانید آن را به آسانی درست کنید.ژله انواع و رنگ های مختلف دارد و میتوانید آن را به صورت تک نفره هم سرو کنید.

ژله ویترینی، از ترکیب ژله و بستنی و انواع میوه تازه تهیه می شود. این ژله را باید از یک روز قبل تهیه کنید، با ظاهر زیبا و بی نظیرش برای جشن ها و مهمانی های خاص مناسب است و بنا به فصل می توانید نوع میوه انتخابی خود را تغییر دهید.

مواد لازم برای 6 نفر

ژله آلورا: ۲ بسته
بستنی وانیلی: ۱ لیوان
پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوری
پودر ژله دلخواه: ۱ بسته
میوه مناسب با طعم ژله به میزان لازم
برگ نعناع و گل بنفشه: چند شاخه

طرز تهیه ژله ویترینی:

برای تهیه ژله ویترینی ابتدا یک قالب گرد و گود انتخاب کنید. حالا کف و دیواره قالب را با مقدار خیلی کم روغن مایع چرب کنید. در این مرحله پودر ژله آلورا را در سه لیوان آب جوش حل کنید تا مایع بدست آمده کاملا شفاف شود. حالا مقداری از مایع ژله آلورا را کف قالب بریزید و اجازه دهید تا کمی دمای خود را از دست بدهد. بعد میوه مورد نظرتان را برش بزنید و در کف قالب بچینید در این مرحله همراه با میوه از برگ نعناع و گل های بنفشه هم می توانید استفاده کنید. حالا تمام مایع ژله آلورا را روی میوه ها بریزید و قالب را برای ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله ویترینی خودش را بگیرد.

بعد از پایان ۴ ساعت رویه دوم ژله ویترینی را آماده کنید. پودر ژله میوه مورد نظرتان را به همراه پودر ژلاتین در یک و نیم لیوان آب جوش حل کنید و خوب هم بزنید تا کاملا حل شوند بعد اجازه دهید تا مایع ژله شما کمی حرارت خود را از دست بدهد. در ادامه تهیه ژله ویترینی، بستنی وانیلی را به مخلوط پودر ژله و ژلاتین اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بستنی وانیلی و مایع ژله با هم خوب ترکیب شوند.

حالا مخلوط ژله و بستنی وانیلی را روی ژله ویترینی داخل قالب بریزید و دوباره قالب را به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا رویه دوم ژله ویترینی هم خودش را بگیرد. بعد پایان مدت زمان قالب ژله ویترینی را از یخچال خارج کنید. حالا ژله ویترینی را به آرامی از قالب جدا کنید و در ظرف مخصوص سرو قرار دهید.

ژله ویترینی آماده است اطراف آن را با خامه فرم گرفته و برش های میوه و برگ های نعناع یا گل های تازه تزیین کنید و تا زمان سرو ظرف ژله ویترینی را در یخچال نگهدارید.

برای تهیه ژله ویترینی، می توانید از یک نوع پودر ژله و برش های میوه به تنهایی استفاده کنید و مرحله دوم را انجام ندهید و حذف کنید. اما اگر ژله ویترینی را برای مراسم تهیه می کنید طبق دستور تمام مراحل را انجام دهید تا یک ژله ویترینی بی نظیر داشته باشید.

ژله ها نه تنها زیبا و خوشمزه هستند بسیار هم پر خاصی هستند.اول اینکه به هضم غذا کمک میکنند. بسیار اشتها آور هستند و برای رفع چین و چروک و کاهش سرعت پیری موثر هستند. به بهبود و حفظ سلامت روده‌ها کمک میکنند.کلاژن مورد نیاز برای تقویت مفاصل‌تان را تامین میکند.باعث پیشگیری از پوکی استخوان میشود. ژله سرشار از پروتئین است، و در عین حال، کالری کمی دارد.

بخاطر وجود گلیسین به حفظ تمرکز، تقویت حافظه، تسکین استرس، و بهبود وضعیت خواب کمک کند.

منبع: springlady


[ بازدید : 107 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آشپزخونه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]